Naslov ŽIVOTNI CIKLUS OBITELJSKOG PODUZEĆA NA PRIMJERU PODUZEĆA GAVRILOVIĆ
Naslov (engleski) THE LIFE CYCLE OF A FAMILY BUSINESS ON THE EXAMPLE OF THE GAVRILOVIĆ COMPANY
Autor Anđela Spahić
Mentor Slađana Brajević (mentor)
Član povjerenstva Ivona Jukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Plazibat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2024-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Životni ciklus obiteljskih poduzeća je složen proces i svaka faza ima svoje izazove. U početnoj fazi cilj je pokrenuti poslovanje i preživjeti. Faza stabilizacije i rasta je sretno razdoblje u poslovanju obiteljskih poduzeća, dok se u fazi dozrelosti kada pokazatelji uspješnog poslovanja opadaju razmišlja da li napustiti poslovanje ili ga novim rješenjima ponovno stabilizirati. Važnost obiteljskih poduzeća za svjetsku i domaću ekonomiju, te gospodarstvo je jako velika jer ona zapošljavaju ne samo članove svoje obitelji nego nekada i veliki dio lokalne zajednice. Objašnjava se i prikazuje kroz različite sakupljene informacija iz raznih izvora i istraživanja koliko je zapravo obiteljsko poduzetništvo bitno za gospodarstvo jedne zemlje jer je ono velik izvor društvenog razvoja. Također su vrlo bitne i karakteristike obiteljskih poduzeća, prvenstveno prednosti i nedostatci kao što su samostalnost i sloboda, te obeshrabrenje i neodređeno radno vrijeme. Glavni cilj je analiza koliki utjecaj, kakvu moć, kakvu tradiciju poslovanja te kakav životni ciklus imaju obiteljska poduzeća, točnije jedno obiteljsko poduzeće kao što je Gavrilović. Ono je jedno od moćnijih i utjecajnijih poduzeća u državi te ga vodi čak deveta generacija nasljednika i upravo su to razlozi zašto je baš ono izabrano kao primjer. Dakle iz svega navedenog može se zaključiti da je životni ciklus ovog poduzeća jako dug i trenutno se poduzeće nalazi u fazi stabilizacije i rasta. Kroz pisanje ovog završnog rada mogli su se steći razni korisni zaključi o poduzetništvu i obiteljskim poduzećima kao bitnim faktorima gospodarstva svake države , te je rezultat pisanja ovog završnog rada usvojeno korisno znanje o tematici obiteljskog poduzetništva.
Sažetak (engleski) The life cycle of family businesses is a complex process and each stage has its own challenges. In the initial phase, the goal is to start a business and survive. The phase of stabilization and growth is a happy period in the business of family businesses, while in the maturity phase, when indicators of successful business decline, people consider whether to leave the business or stabilize it again with new solutions. The importance of family businesses for the global and domestic economy, as well as the economy, is very great because they employ not only their own family members, but sometimes also a large part of the local community. It is explained and shown through various collected information from various sources and research, how important family entrepreneurship actually is for the economy of a country because it is a great source of social development. The characteristics of family businesses are also very important, primarily advantages and disadvantages such as independence and freedom, as well as discouragement and indefinite working hours. The main goal is to analyze how much influence, what kind of power, what kind of business tradition and what kind of life cycle family businesses have, more specifically a family business like Gavrilović. It is one of the most powerful and influential companies in the country, and it is run by even the ninth generation of heirs, and these are the reasons why it was chosen as an example. So from all of the above it can be concluded that the life cycle of this company is very long and currently the company is in the phase of stabilization and growth. Through the writing of this final paper, it was possible to gain various useful conclusions about entrepreneurship and family businesses as important factors of the economy of every country, and as a result of writing this final paper, useful knowledge on the topic of family entrepreneurship was adopted.
Ključne riječi
obiteljsko poduzetništvo
faze razvoja
životni ciklus obiteljskog poduzeća
poduzeće Gavrilović
Ključne riječi (engleski)
family entrepreneurship
stages of development
life cycle of a family business
company Gavrilović
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:346526
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Rad dostupan nakon Datum isteka embarga: 2026-09-19
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-11 14:35:58